My year in Santa Rosa, California!

Nog 7 weken te gaan!

Heehee,

Zaterdag 6 Juni hadden we de laatste voorbereidingsbijeenkomst met alle 91! high school studenten. De bijeenkomst was bij hotel Lapershoek? in Hilversum, dus we gingen al vroeg op pad. Toen we aankwamen werd er een foto gemaakt voor de Amerikaanse vlag en werd de groep opgesplitst, de ouders gingen naar een ruimte en alle studenten gingen naar een andere ruimte. We hadden eerst een talkshow van AYUSA, de Amerikaanse organisatie en daarna een presentatie over alle praktische zaken. Gelukkig kende ik al wat meiden die aankomend jaar ook gaan, dus dit was erg gezellig! Na alle informatie kregen we de studentpack met natuurlijk het '' I love High School' t-shirtje, ook zat er een reismapje, kofferriem en wat papieren in. Toen was het tijd voor de groepsfoto, we moesten allemaal het t-shirt aan en naar buiten, na een paar pogingen was de foto gelukt! Hup alle 91 weer naar binnen, waar alle oud-studenten klaar zaten om al hun verhalen te delen. Ik heb met veel studenten gepraat die allemaal net terug waren uit Amerika, en ik vond het leuk om al hun verhalen aan te horen. Na z'n lange dag hadden we allemaal honger, dus gingen we met de Amerikaanse vriendinnetjes uiteten. We hebben heerlijk tapas gegeten in het centrum en daarna gingen we allemaal weer naar huis. Het was een leuke en geslaagde dag!

Ook heb ik ondertussen de vakken voor m'n Amerikaanse school gekozen. Ik kreeg van mijn gastmoeder een hele waslijst aan vakken opgestuurd, waaruit ik er 2 mocht kiezen. Ik verbaaste me er echt over, welke vakken ze daar volgen, debat, koken, 10 zang koren, medicijnen, je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het daar volgen. Het zijn alleen maar fun vakken, maar naast deze fun vakken zijn er ook nog verplichte vakken die elke student moet volgen. Ik heb er lang over na moeten denken, maar dit is mijn vakkenpakket voor volgend jaar high school geworden;

  • English.
  • Math (wiskunde, geen idee welk soort)
  • Human Antatomy/Physiology
  • Government/Economics
  • Dance. (dit wordt nog wat)
  • Sport Medicine.

Ik denk dat het een leuk pakket is en ik ben er blij mee! Ook kan ik in Augustus try-outs doen voor het schoolteam tennis, dus hoop dat ik het haal. Dat wordt nog even oefenen!

En toen was het alweer 11 Juni, de dag van de examenuitslag. De hele dag zat ik in spanning want we kregen de uitslag pas rond 5 uur. Ondertussen lagen de visumpapieren bij de post, met een hele handleiding dus daar ging ik tijdens het lange wachten maar eens mee bezig, wat een gedoe! Eerst heb ik de vragenlijsten ingevuld, de handtekeningen gezet en de rekeningen betaald. Toen alles geregeld was, kon ik eindelijk een afspraak maken bij de Amerikaanse Ambasade in Amsterdam, deze staat gepland op 10 Juli......... En toen ging de telefoon, het was nog maar half 5, dus ik wist eigenlijk al genoeg, ik heb mijn examen helaas niet in één keer gehaald, ik had een her. Na alle tranen, moesten we weer de boeken uit de kast halen en weer opnieuw beginnen met leren. Vandaag had ik mijn herexamen wiskunde, dus nu is het weer wachten op de uitslag 26 juni. Ik hoop dat ik ook eindelijk de vlag mag uithangen en mijn havo diploma in m'n zak kan steken!

Ondertussen heb ik nog 7 weken te gaan voordat ik op schiphol sta en aan mijn avontuur ga beginnen. Het zal een jaar worden van vallen en opstaan, met veel mooie momenten maar ook met tegenslagen. Ook zal het een jaar worden met veel emoties, gemis en gelach, maar vooral een jaar waar ik enorm van ga genieten! Soms denk ik, waar ben ik aan begonnen, maar ik weet wat er op me te wachten staat, een jaar vol ervaringen!

X liefs!

- In the end, we only regret the chances we didn't take -

PS. als je vragen hebt mag je ze altijd hieronder stellen en wil je op de hoogte blijven van mijn verhalen in Amerika, laat dan je e-mail adres achter rechts op de pagina!

Reacties

Reacties

Mam

lieve Maud,
Nog maar 7 weekjes en dan moeten we je een jaartje missen. En wat zal ik je missen .............. Snik snik !!
Maar wat zal jij daar een geweldige tijd tegemoet gaan en wat een ervaring, geniet ervan Meid. Go for it !!!
Ps. Hoop eerst nog op een positief bericht op vrijdag de 26e.
Xxx

Eva

Wat super leuk dat je een blog gaat bijhouden. We gaan je verhalen zeker lezen en vinden het super spannend wat je allemaal nog zal gaan mee maken!!

Xx

Siny wanschers

Het komt steeds dichterbij maar het wordt natuurlijk een super leuk jaar. Ik wens je heel veel plezier en wil graag horen hoe het daar met je gaat.

Jr

Hoi, leuk om te lezen je blog. Mijn Dochter gaat over 3 weken weg voor een jaartje highschool.
Hoe deed jij het met je geld daar?
Contant mee, prepaid debetcard of pinde je cash.
Hoor graag je advies en hoe jij dat deed.

Maud

Hoi Jr,

Ik heb wat contant meegenomen vanuit Nederland. Verder heb ik mijn pinpas op wereldwijd laten zetten en daar gewoon geld gepint. Ook heb ik we eens in winkels gepint, maar dit is niet altijd mogelijk. Ik heb ook vaak een credit card nodig gehad, vooral bij school eventen had ik dit nodig of bij plekken waar ze geen debet aannemen. Ik vond het het handigst om geld te pinnen en cash te hebben.

Groetjes Maud

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active