My year in Santa Rosa, California!

Graduation, San Francisco & weer thuis.

Lieve allemaal,

Dit is alweer mijn laatste blog, want mijn avontuur in Amerika zit er alweer op.. 3 weken geleden heb ik mijn leventje in Californië weer omgewisseld naar het Nederlandse leven. Maar hier nog even wat ik de laatste weken heb gedaan;

Na mijn laatste blog was het alweer memorial weekend en we hebben dit gevierd met een poolparty en een barbecue. Maandags was het memorial Day en we hadden lekker een dagje vrij van school. Het was echt ontzettend heet en hebben dus lekker gezwommen, later op de dag hebben we nog eventjes gewinkeld. De dag erna was de laatste officiële schooldag, dus dat was wel heel jammer. Na school hebben we met alle vriendinnen onze cap versierd voor graduation met de naam van onze school erop. En daarna was het eindelijk zover pap, mam en Lotte kwamen me opzoeken in de US. Woensdags rond 12 uur gingen we naar het vliegveld, waar ik ze eindelijk weer kon knuffelen! Het was echt geweldig om ze weer te zien na een heel jaar. Op het vliegveld hebben we onze huur auto opgehaald, hebben we nog wat van SF gezien en daarna gingen we richting Santa Rosa. Daar heb ik ze de stad en school laten zien en daarna gingen we naar huis. Donderdags had ik graduation practice en later die dag zijn we naar de mall geweest en naar target, waar pap, mam en lot zich de ogen uitkeken.

Vrijdag was dan de echte afsluiting van school, want het was de dag van graduation. ’ S Ochtends hadden we ontbijt met alle seniors op het football veld en daarna hebben we voor de zoveelste keer de hele graduation ceremonie doorgenomen, zodat niks misgaat tijdens de echte. Rond half 1 waren we vrij en haalden pap en mam me van school. Lotte was vandaag een dagje naar school met een van mijn gastzusjes, dus die krijgt ook de Amerikaanse ervaring voor een dagje. ’ S Middags heb ik me klaargemaakt want om 4 uur moesten we alweer op school zijn. Iedereen zag er mooi uit en had zijn cap en gown aan. We moesten ons in de gym opstellen, maar aangezien het 35 graden buiten was en we met 450 mensen erin stonden was dit niet uit te houden. Om half 6 begon de ceremonie en liepen we met z’n allen over het football veld naar de stoelen. De ceremonie was echt geweldig en indrukwekkend, daarna werden alle namen een voor een opgenoemd en liep je over het podium en kreeg je je ‘diploma’ (cover). Nadat iedereen was geweest gooiden we allemaal onze caps in de lucht en was mijn avontuur bij carrillo toch echt over. Daarna hebben we nog veel foto’s gemaakt en gingen we uiteten. Om half 10 moesten we weer op school zijn voor grad night, een hele nacht vol activiteiten, wat heel erg leuk was.

Na graduation ben ik 3 daagjes met pap, mam en lot naar San Francisco geweest. Daar hebben we de hele stad bekeken en veel leuke dingen gedaan. We zijn overal geweest en hebben lekker Amerikaans gegeten. We zijn ook naar alcatraz geweest en dinsdags avond met mijn gastgezin naar de Giants baseball wedstrijd geweest. Het was een hele leuke wedstrijd en voor mijn familie een hele ervaring. Woensdags moest ik weer afscheid van ze nemen want ze gingen weer terug naar Nederland, met 100 kilo aan spullen van mij, maar niet voor lang want over 5 daagjes zal ik zelf ook naar huis vliegen.

Nadat we ze hebben uitgezwaaid heb ik snel mijn spullen gepakt, want ik ging 3 daagjes kamperen met mijn vriendinnen bij een meer. Het was ongeveer een 2 uurtjes rijden en toen we aankwamen hebben we onze tent neergezet, genoten en natuurlijk smores gemaakt. De 2de dag zijn we de hele dag op het meer geweest met een boot. We hebben gewaterskiet, wakeboard en in een band achter de boot gezeten. Het was echt heel erg leuk en gezellig. De volgende dag hebben we alles opgeruimd en zijn we weer naar huis gegaan.

Toen was het laatste weekend alweer aangebroken… Ik heb al mijn spullen gepakt, en heb nog de laatste ‘Amerikaanse’ dingen gehaald. Het inpakken was nog lastiger dan verwacht, want ik had toch wel iets meer spullen na een jaar… Ook besefte ik me nog echt niet dat dit het einde was en het jaar voorbij was. Zaterdag avond had ik nog een graduation feestje van Natalie, wat heel erg gezellig was en daarna moest ik ook meteen afscheid nemen van mijn vriendinnen wat betekende; huilen. Daarna haalde mijn gastfamilie me op en zijn we nog voor de laatste keer uiteten geweest. Die avond hebben we nog lekker gezwommen en voor de laatste keer een film gekeken. Want alles is ‘de laatste keer’.. Zondag 12 Juni was de dag dat ik naar huis vloog, rond half 11 gingen we naar het vliegveld en nam ik afscheid van mijn lieve gastfamilie. Daarna ging ik naar de douane en was het toch officieel, ik ging naar huis. Na een vlucht van 11,5 uur kwam ik aan in Frankfurt, waar ik nog 2 uurtjes moest wachten door vertraging. Daarna vloog ik naar Amsterdam, waar mijn lieve familie, oma en vriendinnen ( als verassing) op mij stonden te wachten!! Ik was zo blij om iedereen weer te zien, daarna gingen we met een busje naar huis en hebben we thuis lekker weer frikandel speciaal en krokketten gegeten. ’ S Avonds kwamen er nog wat familie en vrienden langs en daarna kon ik na een jaar weer heerlijk in mijn eigen bed slapen.

Nu ben ik ondertussen alweer 3 weken thuis en ben ik weer gewend aan Nederland. En ik moet zeggen Nederland is nog helemaal niet zo slecht als het lijkt haha. Ook heb ik mijn her-examen Engels gemaakt, begonnen met rijlessen & voelt alles weer heel vertrouwd. Maar toch mis ik mijn Amerikaanse leventje en alle mensen toch wel heel erg. Ik ben super blij dat ik dit uitwisselings jaar heb gedaan, ik heb onwijs veel geleerd, vrienden gemaakt voor het leven en ben een hele ervaring rijker. En voor de mensen in Amerika; ‘It’s not a goodbye, it’s a see you later’ & I miss you!

Liefs Maud

- Don’t cry because it’s over, smile because it happened -

Reacties

Reacties

Yvonne

Mooi verhaal Maud! Een hele ervaring die je hebt opgedaan. Zo te lezen ook al weer helemaal geacclimatiseerd ????????
Was leuk om al je verhalen te lezen. Wens je heel veel succes voor de toekomst met alles wat je nog gaat doen ????
Veel liefs van ons ????

Mariet de Vries

Ik heb heel erg genoten van je verhalen en denk dat je een geweldig jaar hebt gehad, waar je je hele leven op terug kunt kijken als een geweldige ervaring. Ik wens je heel veel succes met je verdere studie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active