My year in Santa Rosa, California!

Prom, Senior Night & nog maar 2 weken te gaan.....

Hi guys,

De laatste maand heb ik weer veel beleefd en over 2 weken ga ik alweer naar huis.. De tijd gaat echt te snel, en vliegt voorbij!!

Waar was ik gebleven? De week voor prom hadden we senior week en kregen we de hele week door eten. Van pizza tot smoothies en burrito’s, het was er lekker en gezellig om met z’n allen op school te eten. Die vrijdag gingen we met alle 450 seniors met bussen naar six flags, waar we de hele dag hebben uitgehangen. Ondanks dat het bijna de hele dag regende zijn we in alle achtbanen geweest en hebben we een super leuke dag gehad. Ook zijn we naar een dolfijnen show geweest en aangezien we toch al nat waren in alle water attracties geweest. De dag erna was het eindelijk zo ver, het was 23 April, wat betekende PROM! Rond de middag ging ik naar het huis van mijn vriendin en hebben we ons daar met de vriendinnen opgemaakt en hebben we ons klaar gemaakt. Aangezien we met 4 waren duurde het wel even, maar het was super gezellig. Daarna hebben we onze jurken aangetrokken en ons verder klaar gemaakt. Tegen half 4 waren we klaar om te gaan en hebben we de eerste foto’s gemaakt en gingen we naar het huis van Faith’s oma. Zij woont achteraf en heeft een grote tuin met een meer en palmbomen, hier hebben we met de hele groep afgesproken. Eerst hebben we foto’s gemaakt en daarna gingen we lekker buiten eten van de barbecue. Nadat we allemaal klaar waren gingen we met een limo/bus naar San Francisco voor prom. Alleen de busreis erheen was al super leuk, want we hadden een geweldige groep. Onze prom was in het exploratorium in de city, het is een soort science museum, wat aan het water ligt. Prom zelf was ook erg leuk en een geweldige ervaring. Mensen waren aan het dansen, waren de science dingen aan het doen in het museum of waren gewoon aan het rondlopen bij het water. Ook was er veel eten en een photo booth, waar iedereen heel veel foto’s nam. Rond half 12 was het over en gingen we met de bus naar huis, daar hebben we nog met de hele groep nagezeten en bleef ik bij mijn vriendin slapen. De rest van de week hebben we niet veel bijzonders gedaan en had ik 2 softball games, die we beiden hebben gewonnen.

Het weekend erna gingen we naar San Francisco op Zaterdag, we gingen met de auto naar Marin en vanuit daar gingen we met de ferry naar SF. Het was een leuke boot trip, met een mooi uitzicht over de hele stad en de bruggen. We kwamen uit bij de ferry building en vanuit daar gingen we naar ‘little Italy’ waar we heerlijk italiaans hebben gegeten en ijs als toetje. De rest van de middag hebben we in de stad rond gelopen en rond 4 uur gingen we weer met de boot. Daarna reden we weer naar huis, onderweg zijn we nog gestopt bij een mall en hebben we gewinkeld. ’ S Avonds hebben we nog poker gespeeld en basketball gekeken. Zondags was het de trouwdag van mijn gastouders, in de middag hebben we gezwommen bij het zwembad en ’s avonds zijn we lekker uit eten geweest. De week erna op school was niet echt bijzonder, het weekend erop was het moederdag en hebben we gebruncht.

Dinsdag 10 mei hadden we onze laatste softbal thuis wedstrijd en was het senior night. Ze hadden allemaal posters voor ons gemaakt, met onze foto’s en naam. Voor de wedstrijd kregen alle seniors speeches en later kregen we allemaal bloemen, kleine cadeautjes en aandenken aan softbal. Ook wisselden we met de 4 seniors giftbaskets uit en daarna begon de wedstrijd met het Amerikaanse volkslied. We hebben helaas verloren, maar het was wel een super leuke avond. Na de wedstrijd hebben we nog team foto’s gemaakt en daarna was onze laatste thuis wedstrijd toch echt over. De rest van de week had ik veel toetsen en zijn we met veel klassen aan het afronden, want het school jaar komt toch bijna tot het eind. We kregen ook onze gap en gowns voor graduation, die echt mega groot is. Ook ben ik toegelaten tot de studie gezondheid & technologie in Enschede, dus ik hoop dat ik mijn examen ga halen eind Juni.

Vrijdag gingen we bowlen met mijn familie en zaterdags ben ik samen met Natalie naar de color run geweest bij de fairgrounds in Santa Rosa. Het begon al om 9 uur ’ s ochtends, dus we moesten er vroeg zijn. Daarna begon de 5k waarbij we onder de gekleurde poeder werden gegooid. Na de run was er een gekleurd feest waar ze alle kleuren in de lucht gooiden en iedereen danste op de muziek. Zondags heb ik mijn senior poster gemaakt, want graduation komt ook dichterbij. Die week hadden we NBL tournament voor softball, waar we in de laatste inning helaas hebben verloren dus we zijn niet door. Het is nu dus officieel over, na school kan ik naar huis gaan ipv 3 uur training die we elke dag hadden. Afgelopen zaterdag was de tour of california die eindige in Santa Rosa, en heel toevallig heeft Marianne Vos die gewonnen. Ook was er een parade met alle scholen uit de district waar we heen gingen, want mijn gastzusjes liepen erin. In de middag ben ik naar het strand geweest met een uitwisselings student uit Zwitserland, het was mooi weer dus hebben daar de hele middag uitgehangen. Zondags heb ik verder niet veel gedaan en maandag ging dan echt de laatste officiële school week in. Dinsdag zijn we met alle vriendinnen naar de Giants game geweest na school. We gingen met de ferry, die ons afzette bij het at&t park, dus dat was mooi makkelijk. We hadden ook goede stoelen en het was een goede wedstrijd, maar het belangrijkste het was een super leuke avond. Rond 1 uur s’nachts waren we weer thuis, dus dan is het lastig om weer uit bed te komen de volgende ochtend om 6 uur voor school. De rest van de week hadden we finals en kregen we onze yearbooks, waar iedereen in heeft geschreven.

Vandaag is het nog maar een week tot graduation en gaat het echt super snel. Dit weekend is het memorial weekend, en hebben we nog 2 dagen school en donderdag en vrijdag gaan we oefenen voor graduation. Woensdag komen ook pap, mam en lotte naar Amerika en zie ik ze eindelijk weer na meer dan 10 maanden. Ik kan echt niet wachten om ze weer te zien en we gaan er met z’n 4en een mooie week van maken. Vrijdag 12 Juni verlaat ik Californië en Maandag 13 Juni land ik om 2 uur in Amsterdam. Ik vind het heel erg jammer om te gaan en wil ook echt nog niet naar huis, maar aan de andere kant kan ik ook niet wachten om iedereen weer te zien!! Ik ga nog even genieten van mijn laatste weken hier en ik zie jullie in 2 weekjes!

Liefs uit het warme en zonnige Californië,

Maud.

Reacties

Reacties

Monique te Nijenhuis

Geniet nog lekker deze weken, en zeker van de week met je vader, moeder en Lotte! Veel plezier voor jullie samen!
Gr. Mark, Monique, Minke en Maud

Anja

Hey Maud, pfff time fly's when youre having fun. Dat blijkt maar weer!!! Veel plezier nog de komen

Anja

Weken en natuurlijk met je ouders en Lotte!!! Tot gauw! Xxx Gerard, Anja, Anouk en Ilse

Pap, mam en Lotje

Hey lief.
Weer geweldige verhalen en dan bijna is het zover. We hebben er zin in Maud. Nog een paar dagen en dan kunnen we jou weer in onze armen sluiten. Amerika here we come !! Ik tel de dagen af. Tot woensdag Maud.
Liefs en een dikke kus van ons !!

Monique dalhoeven

Hey Maud, wat is dat jaar snel gegaan en wat heb je veel meegemaakt daar in Amerika. Geniet nog van de komende 2 weken en helemaal volgende week als je pap, mam en Lotte de mooie plekjes daar kunt laten zien. Veel plezier nog, wij zien je over 2 weken en zijn natuurlijk erg benieuwd naar je verhalen. Groetjes Rene, Monique, Fleur en Maartje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active