My year in Santa Rosa, California!

Roadtrip, Thanksgiving & Sinterklaas

Hey dutchies,

Het is weer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven en er is weer onwijs veel gebeurt. Thanksgiving is geweest, de kerstboom staat weer, sinterklaas is weer uit het land en ik ben in 7 staten geweest. Mijn laatste blog eindigde aan het begin van onze thanksgiving break, we zijn klaar voor onze roadtrip! Zondags (22 nov) reden we vroeg naar het vliegveld in San Francisco en om 11 uur vlogen we naar Minneapolis (Minnesota). We kwamen laat in de middag aan, aangezien er 2 uur tijdsverschil is met nederland en het toch nog wel z’n 4 uurtjes vliegen was. We hebben onze auto waarmee we de week in gingen rond touren opgehaald en reden die zelfde avond nog naar Wisconsin waar we gingen overnachten. Toen we aankwamen was het wit, het had er die dag vollop gesneeuwt dus het was echt super leuk, keer wat anders dan het weer in Califiornie. De volgende morgen hadden we een tour bij de University of Wisconsin, we kregen een rondleiding over de campus en hadden een presentatie over van alles en nog wat.

Tegen 12 uur was het klaar en hebben we snel wat gegeten want het was tijd om naar Chicago (Illionois) te gaan!! We zagen de skyline al van veraf en ons hotel was midden in de stad, 14 verdiepingen hoog en het uitzich was geweldig. We hebben nog wat rondgelopen in de stad en hebben ’s avonds echte chicago pizza met de mega deegbodem gegeten. Iedereen zat naar 1 stuk pizza al vol, maar hij was wel suuper lekker. Daarna zijn we naar het Willis Skydek geweest, waar we een geweldig uitzicht hadden over heel chicago. We zagen echt ontelbaar veel lichten, waar we natuurlijk veel foto’s van moesten maken. Aangezien we maar 1 keer in chicago zijn mocht een desert niet ontbreken en hebben we om 11 uur ’s avonds nog heerlijke taart gegeten met ijs aan de mainstreet die was bedekt met lichtjes. Helaas was de pret daarna voorbij want we moesten de volgende dag weer vroeg op.

Nadat niemand dinsdag zijn bed kon uitkomen, zaten we toch om 10 uur in de auto op weg naar Notre dame (Indiana). Onderweg zijn we nog even gestopt bij de silver bean in chicago om wat foto’s te maken en voor de laatste keer de skyline te zien. Daarna verlieten we de stad en gingen we op naar de 4de staat, na de ochtend kwamen we aan bij de university of notre dame. Ook hier hadden we een rondleiding en de campus is echt geweldig, het lijkt een beetje op de harry potter style. We hadden een hele leuke tourguide die ons alles liet zien en we eindigden in de bookstore, waar ze echt alles maar dan ook alles in notre dame hebben. Kleding, sieraden, blankets, cups en zelfs kerstballen, we hebben nog even vol verbazing rondgekeken en daarna was het weer hup in de auto en op naar de 5de staat Michigan. Onderweg hebben we heerlijk gegeten en 3 uurtjes later kwamen we aan bij ons hotel. Woensdags ging de wekker weer vroeg want we hadden een tour geplant bij de university of Michigan. Ondanks dat we een saaie tourguide hadden, vond ik de uni echt geweldig, hier wil ik wel heen gaan volgend jaar haha. ’ S Middags had ik samen met Morgan een private tour op de uni van het medische gedeelte wat echt super interessant was! Daarna hebben we nog wat gegeten en was het tijd om naar Ohio te rijden, want we gingen naar familie. Na 250 miles kwamen we aan en hadden we diner met de hele familie wat heel erg gezellig was, ook sliepen we daar.

En toen was het donderdag, thanksgiving. Morgan en ik stonden ’ s ochtends vroeg op want we gingen samen met nog wat anderen de turkey burner 5k rennen. Het was een leuke hardloop wedstrijd, die om een meer ging berg op berg af. Na de tijd gingen we naar huis en maakte we ons klaar voor thanksgiving, tegen 1 gingen we naar familie die op een boerderij woonden en hadden we met de hele familie een mega diner met natuurlijk een grote turkey. Het was echt super lekker, maar jezus wat veel, speelde we football en keken we football en aten we desert. Om 5 was het alweer tijd voor diner nummer 2, ik zat nog steeds vol van nummer 1, te veel eten haha. Na het eten hebben we spelletjes gespeeld en gingen we naar de mall voor black friday shopping. Het was heel gezellig, maar het is niet zoals mensen denken dat het is haha. Mensen rennen niet in winkels en vechten ook niet om de sales. Om 2 uur ’ s nachts waren we weer thuis, thanksgiving 2015 was zeker geslaagd. 2 uurtjes later stonden we weer op en reden we naar cleveland airport, we vlogen weer terug naar huis. De roadtrip was echt super leuk! In het weekend hebben we nog een thanksgiving diner gehaald met de andere kant van de familie en had ik basketbal. Ook hebben we de kerstboom opgezet en alles gedecoreerd, alles zit vol met lichtjes.

Maandags begon school weer na een heerlijk weekje vakantie, we deden niet veel bijzonders en na school had ik elke dag basketbal. Donderdag, Vrijdag en Zaterdag had ik een basketball toernament in sonoma, een dorpje verderop. We speelden best goed, maar hebben helaas 2 wedstrijden verloren. Ook was zaterdag sinterklaas, we hadden 2 weken geleden al lootjes getrokken en hadden dus allemaal een gedicht en surprise gemaakt voor elkaar. Iedereen had ook de schoen gezet en pap en mam hadden een doos met cadeautjes opgestuurd. ’ S Avonds gingen we eerst kaasfonduen en daarna hebben we met z’n allen de cadeautjes uitgepakt en de surprises open gemaakt, het was heel erg leuk om ze te leren over sinterklaas. Nadat iedereen zijn cadeautjes had, keken we een film en hadden we chocolade fondue.

Ook de week erna bestond mijn week weer uit school en basketball. We hadden weer een basketball tournament, dit keer van woensdag tot zaterdag. Wat betekende school tot 3 en daarna meteen naar de sporthal 30 minuutjes verderop voor een basketbal wedstrijd. We zijn als 3de geëindigd in het tournement dus dat is super goed. Ook was dit de laatste normale week van het semester, we hadden onze laatste lessen en maakten ons klaar voor de finals van de week erna.

In het weekend heb ik geleerd voor de finals en 15 december waren mijn eerste finals, ik had anatomy en ceramics. Dus dat was wel te doen, school is soms nog steeds lastig met alle woorden en begrippen, maar ik probeer mijn best te doen. Woensdag had ik sport medicine en government en donderdags was het tijd voor Engels en Wiskunde. Alle examens gingen goed en ik heb ook goede cijfers gehaald, wat betekende vakantie! Het eerste semester zit erop wat betekend dat we na de vakantie weer helemaal opnieuw beginnen met alle vakken en cijfers. Het einde van het eerste semester betekend ook dat ik alweer op de helft van mijn exchange year zit. Ik ben onzettend blij dat ik deze stap heb genomen. Ik heb al onwijs veel geleerd en heb het heel erg naar mijn zin. Ik vind het ook super om alle nieuwe dingen mee te maken, een part zijn van een team waarvan je de sport nog nooit hebt gespeeld. Nieuwe feestdagen vieren en vooral verbaast zijn over van alles wat je ziet. Ik zeker nog genieten van mijn laatste maandjes! Ook heb ik mijn vliegticket gekregen en zoals het er nu uitziet land ik maandag 13 Juni vroeg in de ochtend op schiphol, verwacht wel een aankomst comittee haha! Op dit moment (17 dec) ben ik aan het inpakken voor onze trip naar Zuid Californie voor aankomende week, waar ik onwijs veel zin in heb!

Liefs Maud.

- And then i realized that adventure is the best way to learn –

Ps. Deze blog is een beetje laat gepost, ik had hem vorige week al geschreven, de volgende keer vertel ik over onze trip naar zuid- californie

Reacties

Reacties

Pap en mam

Lieve Maud, mooi om je verhaal weer te lezen. We appen en skypen wel, maar toch krijgen we zo een beter beeld wat en hoe je het doet in the USA. Wat heb je weer veel meegemaakt de afgelopen periode en fijn dat je zoveel hebt gezien. Jij ziet zoveel meer van Amerika dan je ooit had kunnen dromen, geweldig !! Maud, het is nu kerstavond bij jullie, we wensen jullie allen hele fijne kerstdagen en geniet er lekker van, samen met de familie Eso. En blijf genieten van alles dat nog komen gaat. We love you !! Xxx pap en mam.

Alice

Lieve Maud,
Geweldig weer om je blog te lezen. Zoals je mam al zegt wat maak jij veel mee en wat zie je veel.
heb je mijn kerstkaart al?
Ik wens je hele fijne dagen en een goed, gezond en gelukkig 2016.
Liefs, Alice

Lott

Lieve maudje,
fijne feestdagen !
LOVEYOU

Siny Wanschers

Wat geweldig Maud wat je allemaal meemaakt. Je hebt dan ook een reuze gezellige familie getroffen die je overal mee naar toe nemen. Geniet er maar van. Heel fijne kerst.

Carmen

Haaai schatje,
Wat leuk om je blog te lezen en ik ben suupertrots op je. Geniet er nog van en hele fijne feestdagen????
We missen je!!
Dikke kus????

Daniëlle

Weer een geweldig verhaal.
Hele fijne kerst in Amerika ????????????.
Veel plezier

Daniëlle

Sorry de smileys worden omgezet in vraagtekens....

JanJaap

super gaaf maud! blijf er nog lekker even van genieten :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active