My year in Santa Rosa, California!

Hawaii, softball & laatste weken.

Hey,

Sorry ik heb al heel lang geen blog meer geschreven, de laatste is alweer 3 maanden geleden. Toen had ik nog z’n 5 maanden te gaan, nu gaat de tijd echt snel en is er nog maar 1,5 maand van over. Ondertussen is er weer heel erg veel gebeurd.

Begin februari was het einde van het basketbal seizoen en hadden we onze laatste wedstrijden. Op 5 februari was onze laatste thuis wedstrijd en hadden we onze senior night, waar alle seniors gehuldigd werden. De hele gym was versierd en onze gezinnen hadden posters gemaakt met baby foto’s die in de sporthal hingen. Toen de JV wedstrijd was afgelopen, begon de senior night en werden de seniors een voor een omgeroepen en liep je met je familie over de rode loper waar je een bosje bloemen kreeg. Daarna hadden de underclasman (geen senior) voor iedereen een speech en kregen we een basket als aandenken aan het basketbal seizoen, wat heel erg leuk was. Nadat iedereen was geweest begon de game, die we helaas verloren hebben. Daarna hebben we nog 2 uit wedstrijden gehad en was het basketbal seizoen helaas over, ik ga het super erg missen.

Het weekend na de laatste wedstrijd zijn we een kort weekendje weggeweest. Zaterdags gingen we vroeg in de morgen naar Monterey, wat ongeveer 3 uur rijden is vanaf San Francisco. Rond de middag kwamen we aan en gingen we naar het aquarium aan de zee, waar we eigenlijk de hele dag hebben doorgebracht. Het was heel erg leuk en gezellig, daarna hebben we nog rondgehangen op het strand en zijn we uiteten geweest. Die avond reden we naar Santa Cruz wat meer noord is en gingen we uiteten. De volgende dag was het Valentijnsdag en gingen we naar het strand. Het strand heeft een boardwalk en het lijkt een beetje op coney island in NY. We hebben de hele dag doorgebracht op het strand en in de attracties en het weer was heel erg lekker, 25 graden in Februari haha. Die avond gingen we weer naar huis, na een leuk weekendje. Maandags was het presidents day en gingen we winkelen voor softbal kleren want die middag had ik mijn eerste softbal training. Want jaaa ik heb varsity gemaakt, ook al heb ik nog nooit echt softbal gespeeld. Het team is echt super leuk en het spel zelf is echt zo anders dan thuis op school.

Ondertussen had ik de laatste drie weken na school powder puff practice. Powder puff is simpel gezegt vrouwen football, niet de voetbal die wij kennen maar de Amerikaanse. Vrijdag 19 februari was de wedstrijd, na drie weken oefenen namen de senior girls het op tegen de junior girls. We hadden allemaal een jersey met onze lettters erop en speelden op het grote football veld, de senior boys waren onze coaches. De game zelf was heel serieus omdat iedereen wou winnen haha, en jaa de senior meisjes hebben gewonnen. Dat moesten we vieren met pizza na de tijd, ik moet zeggen football is toch erg leuk haha.

Het weekend erna hadden we een basketbal feestje bij mij thuis. Het was de echte afsluiting van het basketbal seizoen en iedereen was er met haar ouders en de coaches. Eerst hadden we dinner met desert en daarna gingen we zwemmen. Tegen het einde gaf de coach een speech over iedereen en rijkte hij de awards uit van het seizoen. Ook kreeg iedereen zijn varsity letter en dat was dan echt het einde van basketbal….

De rest van de weken had ik gewoon school elke dag, school van 8 tot 3 en daarna softbal van half 4 tot 6. School is nog steeds erg leuk en ik heb het erg naar mijn zin. Soms zijn de klassen wel saai, maar dat komt omdat ze erg makkelijk zijn. Ik begin steeds beter te worden in softbal en vind het echt super leuk. We hebben ook onze eerste wedstrijden gehad en hebben er een paar gewonnen, we zijn best een goed team. We trainen 6 keer per week en het is een heel hecht team. Ook hebben we team dinners en ontbijt, dus dat is heel erg gezellig.

En toen was het 19 maart we gingen naar Hawaii!!!! Rond half 4 zaten we opweg naar het vliegveld en om 8 uur vlogen we naar Maui, een van de eilanden van hawaii. Het was ongeveer 5 uurtjes vliegen en toen we aankwamen was het heerlijk weer, we hebben onze huurauto opgehaald en reden daarna via de zee naar ons hotel/apartment. En oh wat is hawaii mooi, een helder blauwe zee, grote vulkaan, palmbomen overal en het is erg tropisch. Toen we aankwamen bij het hotel hebben we ingecheckt en de rest van de dag hebben we lekker aan zee gelegen. Zondags hebben we rond gereden op het eiland en daarna hebben we lekker aan het zwembad en strand gelegen en het was echt super warm, dus iedereen was ook meteen verbrand. Maandags ging ik samen met Julia naar het dorpje om te winkelen en daar hebben we lekker geluncht bij het hard rock cafe. Daarna hebben we nog even op het strand gelegen en ’ s avonds gingen we bbq’en.

Dinsdag gingen om 6 rond touren in onze auto, we gingen naar de road to hona. Het was ongeveer 2 uur rijden en reden door allemaal kleine dorpjes en haarspeldwegen. Ondertussen zijn we gestopt en gingen we op een hike naar de watervallen. Het was een lange hike maar aan de top was een grote waterval waar we in hebben gezwommen. Daarna gingen we weer terug naar de auto en reden we naar hona, waar we ijs hebben gegeten. Rond de middag reden we weer terug en zijn we uiteten geweest bij een burger place. Woensdag gingen we naar het noorden van het eiland, waar we naar een kleine baai gingen. Daar hebben we onze snorkelspullen aangedaan en daarna gingen we snorkelen, het was helder en we zagen echt 100 verschillende vissen en schildpadden, het was echt heel gaaf. Donderdags gingen we weer terug naar de road to hona, eerst hebben we geluncht in een hippie dorp en daarna gingen we naar de bossen, want we gingen zijlijnen!! Het was een heel parcours met de zijlijnen die door de bomen gingen. Het was super leuk en hadden leuke tourguides.

Toen was alweer vrijdag en gingen we weer vroeg op pad, want we gingen naar het vliegveld. Niet om naar huis te gaan, maar we gingen op een helikopter vlucht. We konden met z’n 6en in de helikopter en daarna stegen we op en vlogen we over Maui en over een eiland noord van maui. We zagen het hele eiland maar dan op een andere manier, van boven. Het was super gaaf en een hele ervaring! Zaterdags gingen we op een boottocht naar de molikini crater midden op zee, onderweg zagen we walvissen en hebben we lekker op de boot gelegen. Toen we daar aankwamen hebben we gesnorkeld en het was heel erg mooi. Het was helder en weer zagen we schildpadden en heel veel vissen. Op de boot kregen we eten en daarna gingen we naar de schildpadden plek, ook daar gingen we snorkelen en zagen we heel veel schildpadden. Rond de middag gingen we weer terug na de haven na een leuke dag. Toen we bij het hotel aankwamen hebben we nog gezwommen en zijn we lekker uiteten geweest.

Zondag was alweer onze laatste dag, ook was het die dag pasen. In de ochtend gingen we naar een paasbrunch en smiddags hebben we lekker bij het strand gelegen. In de avond hebben we ons klaar gemaakt en gingen we naar een lu’au, dat is een hawaiian feest, waar ze dansen en heerlijk eten hadden. Maandags hebben we uitgecheckt en gingen we helaas weer naar huis. Maar we zijn wel weer een hele ervaring rijker en weer een droom die uit kwam, ik hou van Hawaii!

Na spring break begon het normale leven weer en moesten we weer naar school. Ook begon de softbal league en we hebben ondertussen al 6 wedstrijden gespeeld. Ook heb ik mij aangemeld voor een studie in Enschede en Zwolle, voor gezondheid & techniek, dus ik hoop dat ik wordt aangenomen. De laatste weken heb ik gewoon school gehad en is er verder niet veel speciaals gebeurd. Ondertussen hebben we nog maar 5 weken op school en komt het nu toch wel erg dichtbij. Alle leuke senior activiteiten komen er nu aan, afgelopen vrijdag hadden we Mr. Puma. Dat is een wedstrijd/show met 12 senior boys die strijden om Puma van het jaar te worden. Ze deden een modeshow en lieten hun talenten zien en het was echt heel grappig.

Deze week is het senior week, we krijgen elke dag eten op school. Zoals smoothies, muffins, pizza enz. en vrijdag gaan we met z’n allen naar six flags! En zaterdag is het eindelijk prom, waar we allemaal naar hebben uitgekeken! 1 Juni komen pap mam en lot alweer langs en 3 Juni is het graduation.. Daarna zit het jaar er al weer op, het is een hele ervaring geweest met ups en downs, maar ik geniet nog van elke dag en heb onwijs veel geleerd.

Liefs uit Amerika en tot over een paar weekjes!

Maud.

Stephanie

Mooi verhaal Maud
Je familie telt echt af naar het weerzien ????
Veel plzr nog de laatste weken

Gr Fam Veerdig

Pap, mam en lotje

Lieve Maud.
Wat maak jij wat mee, mooi om te lezen dat je zo geniet van alles. Je hebt het ook wel heel erg getroffen met zulke lieve gastouders en zusjes. Geniet nog maar lekker van de laatste weken. We tellen idd de dagen af om je weer te zien. We hebben er heel veel zin in. Tot gauw lieverd, kusjes pap,mam en lot Xxx

Karin

Lieve Maud, met een rugzak al vol ervaringen kun je nu langzaam gaan aftellen. Ook weer bijzonder!
Geniet nog van de laatste weken en straks met je eigen familie ook nog heel veel plezier gewenst en dan wacht Oldenzaal weer op je!! Tot ziens zeg ik dan maar.
Liefs Karin en Melle

De buuf

Leuk Maud!! Wat heb je veel te vertellen straks!! Tot over een paar weekjes!????????

De dochter van de buuf

Hahaha kijk mn titel.
Kan niet wachten om je terug te zien maudje! Heb je echt gemist loveyouuu

Lott

Ik heb er echt heel erg veel zin in !!
Tot over een paar weekjes, Loveyou
xx purk

Laura

Hey Maud ! Wow...wat een mooi verhaal, weer een ervaring rijker met alle gebeurtenissen! Geniet er nog maar mooi van. Het aftellen is begonnen!

Alice

Wat maak jij daar veel mee zeg! Super, leuk verhaal weer en ook ik weet zeker dat pap, mam en Lotte de dagen aftellen om je weer te zien.

Oma Annie

Lieve Maud Wat heb jij daar een heerlijke tijd geniet er van. Hawai was wel heel bijzonder en heerlijk warm en wat sport je veel erg leuk Je hebt het wel naar je zin maar ik ben toch wel blij dat je gauw thuis komt ,we missen je .
Ook groetjes van opa en tot weerziens thuis

Siny Wanschers

Dag Maud, wat een verhaal zeg ,wat maak je toch veel mee.Ik vind het heel leuk om te lezen, je krijgt toch wel heel veel te zien. Soms lijkt het net een verhaal uit een boek je hebt het wel heel erg getroffen met zo'n familie.Maar ik denk dat je nu ook wel weer naar huis verlangt. Nou het duurt niet meer lang Geniet er nog even van. Heel veel groetjes, liefs Siny.

Lidy van Mourik

Lieve Maud.
We hebben weer genoten van je mooie reisverhalen. Ja geweldig allemaal, wat leuk ook dat je zoveel aan sport doet. En ook nog een vakantie naar Hawai. Geniet er nog maar lekker van want de laatste weken breken aan.
Ook wel weer mooi dat pap mam en Lotte komen, lekker nog een week samen genieten.
Nog een hele mooie tijd groetjes en liefs Lidy