My year in Santa Rosa, California!

Zuid-CA, Tahoe & New Year!

Hey,

De feestdagen zijn weer geweest en het is alweer 2016, wat betekend dat ik nog maar 4,5 maand in Amerika ben en ik al ruim over de helft ben! De laatste weken is de tijd voorbij gevlogen en heb ik weer veel leuke dingen gedaan, dus ik dacht het werd weer eens tijd voor een nieuwe update.

Vrijdag 18 December gingen we vroeg in de ochtend met de hele familie in de auto op naar Zuid-CA, het was ongeveer 9 uurtjes rijden. Mijn gast gezin heeft altijd in het zuiden gewoond, maar zijn 4 jaar geleden naar Santa Rosa verhuist, dus we gingen daar familie en vrienden bezoeken. Tegen de avond kwamen we aan in Corona, wat dichtbij LA ligt. Die avond gingen we naar de bioscoop om eindelijk mocking jay part 2 te zien en ik moet zeggen het is een leuke film! Tegen 11 uur waren we weer thuis en gingen we meteen slapen omdat iedereen kapot was. De volgende dag gingen we naar LA en Hollywood, het was ongeveer een uurtje rijden voordat we door de luxe straten van Hollywood reden. We parkeerden onze auto en liepen naar de hoofdstraat, waar de walk of fame is. Dat zijn echt veel meer sterren dan ik verwachte en we moesten natuurlijk veel foto’s maken. Er waren echt onwijs veel mensen die rond liepen en de sfeer was echt goed. We hebben bij het hard rock cafe geluncht en daarna gingen we naar een view point om de hollywood sign te zien. Hij zag er precies hetzelfde uit als in de film haha, nadat we weer 100 foto’s hadden gemaakt en souvenirs hadden gehaald liepen we weer terug naar de auto en gingen we naar LA. Daar hebben we gewinkeld en gekeken naar prom dresses, LA is echt een leuke stad. Tegen de avond gingen we weer terug naar Corona en hebben we een kerst diner met al hun oude vrienden.

De volgende ochtend stonden we weer vroeg op en gingen we naar de San Diego Safari met familie. We gingen met een soort safari bus door een wild park en het was echt super gaaf, ze hadden echt alle wilde dieren. Verder was het een soort dierentuin, maar dan met aparte soorten dieren. Tegen de middag gingen we naar Oceanside waar zij wonen en hebben we kerst gevierd, die middag kwamen Jennifer en Mika ook nog langs en samen zijn we naar het strand gegaan. Na 5 maanden konden we eindelijk weer Nederlands praten, wat echt weer wennen was, maar het was heel erg gezellig. ’ S Avonds hadden we een kerst diner en daarna reden we naar Anaheim naar andere familie waar we bleven slapen. Maandags hebben we niet veel gedaan, we hebben koekjes gebakken, films gekeken en gechillt. In de avond gingen we naar downtown Disney, waar ook de Disneyland parken zijn. Het was heel erg leuk, want alles was in kerst sfeer, dus erg gezellig. Ook was er een vuurwerk show, en kon je ice skaten. Wel regende het super hard, dus we waren helemaal zeik nat toen we thuis kwamen, maar dat was het waard. Op Dinsdag regende het nog steeds heel hard, maar het was onze laatste dag dus we wouden met iedereen wat leuks doen. We gingen naar een pretpark, we hebben een super leuke dag gehad! We zijn in alle attracties geweest die ze maar hadden, er was een soort kerst show en alles was natuurlijk versierd. Die avond zijn we nog uiteten geweest en toen zat het er al weer op! We hebben onze tassen weer ingepakt en de volgende dag reden we weer naar huis.

Donderdags was het kerstavond, we hebben met het hele gezin een fancy diner gemaakt en zijn daarna naar de kerk geweest voor de kerst mis. Na de kerk hebben we gegeten en mochten we allemaal 1 cadeau open maken. We kregen allemaal een pyjama die we met kerstochtend moeten dragen, een jaarlijkse traditie haha. De rest van de avond hebben we kerstfilms gekeken en of course home alone! De volgende ochtend was het dan eindelijk kerst, in onze matchende pyjama’s kwamen we in de woonkamer, er lagen veel cadeautjes onder de kerstboom en de stockings waren goed gevuld. We hebben wat foto’s gemaakt en mochten de cadeautjes uitpakken. Ik heb echt leuke dingen gekregen! Tegen de middag kwam de rest van de familie over en hebben we basketball gekeken, spelletjes gespeeld en gekookt. Tegen de avond hebben we lekker gegeten en nog een film gekeken. Daarna hebben we onze spullen ingepakt voor onze ski trip en ging ik lekker slapen. Kerst was echt heel erg leuk, maar het is toch wel anders dan thuis.

De volgende dag hebben we de auto ingepakt en gingen we tegen de middag op naar Tahoe (Nevada). Het is normaal ongeveer 3,5 uur rijden, maar aangezien er heel veel file was duurde het nu bijna 7 uur omdat er zoveel sneeuw lag. Dus we kwamen pas in de avond aan, we hebben nog wat gegeten en zijn daarna gaan zwemmen in het buitenbad met -10 graden, gelukkig was het zwembad wel verwarmd haha. Zondags hebben we in de sneeuw gespeeld, naar het dorpje geweest en hebben we onze skies gehuurd. Aangezien we aan het meer zitten gingen we ook nog naar het strandje om foto’s te maken en natuurlijk voor een sneeuwballen gevecht. In de avond gingen we weer zwemmen en hebben we smores gemaakt bij het kampvuur.

Maandags ging de wekker vroeg want we gingen skiën, we gingen naar Northstar wat in Californië ligt en het is een heel mooi en groot gebied. Ook kun je vanaf de pistes het meer zien en heeft het gebied veel zwarte pistes. De pistes komen beneden in een dorp uit, waar veel restaurantjes en winkels zitten, ook is er een ice skate baan, wat heel erg gezellig is. We hebben de hele dag geskied, tegen 4 uur stopten we ermee en skieden we terug naar het dorp. We zijn daar nog even gebleven en toen gingen we weer naar ons appartement. Ook de volgende dag hebben we de hele dag geskied en zijn we ’ s avonds weer gaan zwemmen. Woensdags hebben we ontbeten bij de loft en zijn daarna weer terug gegaan naar king’s beach waar we weer een sneeuwballen gevecht hebben gedaan. Die middag gingen we naar het hotel wat bij de apartementen hoort, daar hebben we meegedaan met de activiteiten en ’s avonds hebben we een film gekeken.

Donderdag 31 Dec was het alweer de laatste dag van het jaar, we hebben de hele dag geskied en zijn daarna naar het dorp geweest, want er was muziek en er waren activiteiten. ’ S Avonds zijn we uiteten geweest en hebben we in ons appartement de vallende bal in New York gekeken en gewacht tot 12 uur. We wensten iedereen gelukkig nieuw jaar en daarna gingen we slapen. Op nieuwjaars dag hebben we football gekeken en gingen we naar een plek om te sleeën. In de middag hebben we monopoly gespeeld en daarna hebben we gezwommen. ’ S Avonds hebben we onze spulen weer ingepakt, want we gingen de volgende dag weer naar huis. Na een super leuke vakantie! De rest van het weekend heb ik mijn spullen uitgepakt en ben ik nog met Irmelin naar de mall geweest.

En toen was het alweer maandag en begon school weer, ook begon die dag het nieuwe semester. Alle cijfers beginnen weer op 0, dus iedereen heeft weer nieuwe kansen voor een good grade! Ik heb dit semester de zelfde vakken als hiervoor, alleen mij gouvernement veranderd in economie. Dinsdags avond begon de basketball competitie en hadden we onze eerst leaque game, die we hebben gewonnen. Ook donderdag avond hadden we een basketball game en voor de rest was het een normale school week. Ondertussen ben ik al weer drie weken naar school geweest en is er niet veel gebeurd. Ik heb elke dag basketball en we hebben 2 of 3 keer in de week een wedstrijd. We doen het opzich wel goed in onze competitie en zijn nu precies op de helft, dus nog drie weekjes basketball en daarna zit het er alweer op. Ook is het heel leuk om naar de basketball games te gaan, iedereen is in school kleuren en de hele sporthall zit vol.

Gister zijn we naar San Francisco geweest en heb ik met Jennifer afgesproken. We zijn als toeristen met haar gezin door de stad gelopen haha, eerst zijn we naar Lombart street geweest, waar je een uitzicht hebt over de hele stad. Ook is er een zigzag straat, waar je over heen kun lopen wat heel leuk was. Daarna liepen we naar de ferry building, waar een soort indoor markt was aan het water. Daar hebben we geluncht en rond gelopen. Na lunch namen we een taxi naar de golden gate brigde en hebben we heel veel foto’s gemaakt haha. Ook gingen we over de brug lopen en dat is toch nog wel een eind! Na de bridge gingen we weer terug naar union square en ging ik weer naar mijn eigen gezin toe. Het was een super leuke dag en was weer fijn om Nederlands te praten!!

Ondertussen ben ik alweer 172 dagen hier en heb ik er nog 140 te gaan, de tijd gaat echt snel. Binnen kort ga ik weer een nieuwe sport doen en komen alle leuke senior activiteiten. Ik heb er echt heel veel zin in, maar kan aan de ene kant ook niet wachten om jullie weer te zien J

Liefs uit Amerika,

Maud.

Karin

Hey Maud, wat leuk om je update weer te lezen. Al over de helft wat gaat het toch snel. En wederom heel wat ervaringen rijker lees ik, wauw super!!
Je kunt nu inderdaad gaan aftellen, maar voor nu wens ik je nog heel veel nieuwe ervaringen, plezier en fun toe :-)
Liefs, Karin

Oma Annie

Hoi Maud Wat heb je weer veel gezien en mee gemaakt.fijn dat je ons laat mee genieten.Want Kest is daar toch heel anders dan hier.Geniet er noch maar van want voor je het weet is de mooie tijd om.nog veel plezier en een dikke knuffel van oma

Pap en Mam

Hey lieve Maud,
Onze avonturier, leuk om al je belevenissen nog eens weer te lezen, wat maakt je toch veel mee, onwijs gaaf.
Je bent nu al over de helft, wat gaat de tijd toch snel, maar we kunnen ook niet afwachten om je in juni weer in onze armen te sluiten. Maar voordat het zover is, geniet er nog maar even heerlijk van en hopelijk maak je nog weer van allerlei leuke dingen mee.
Enjoy and have Fun :-)
Heel veel liefs en kusjes van ons Xxx

Laura

Hey Maud
Wat gaaf om weer eens iets van jou te lezen!
Wat zie jij, en doe je daar veel...echt super!!
Je bent al over de helft, maar zult zeker nog vele mooie dingen in petto hebben.
Geniet er maar mooi van.
Liefs Stefan, Lauta, Noa & Cas