My year in Santa Rosa, California!

Halloween, Oregon & Basketbal.

Heyhey,

Sorry, het is alweer veelste lang geleden dat ik een blog heb geschreven. De tijd vliegt echt voorbij en ik heb bijna geen tijd om en blog te schrijven haha. Ik heb de laatste tijd weer veel leuke dingen meegemaakt!

Het tennis seizoen is helaas over en op 23 en 24 oktober hadden we ons laatste tournament bij de junior college. Ik speelde de doubles met Emily en het ging opzich best goed. We hebben op vrijdag 2 wedstrijden gespeeld, waarvan we de eerste wedstrijd hebben verloren, maar het was echt heel erg close. De tweede hadden we gewonnen wat betekende dat we door waren naar de volgende dag. Dus zaterdag moesten we weer vroeg op en speelden we een goede eerste wedstrijd die we hebben gewonnen. We stonden in de 2de finale (aangezien we al eerder hadden verloren) en speelden tegen 2 meisjes van ons eigen team/school, die hebben we helaas verloren. Het was super leuk om mee te maken en ik vind het heel erg jammer dat het over is! Maar niet voor lang want diezelfde week begonnen we met open gym voor basketbal, wat inhoudt dat iedereen die geintreseerd is in basketbal kan komen en kan oefenen voor de try outs. Verder was het een gewone school week en mijn rooster is nog steeds elke dag hetzelfde, wel was iedereen helemaal in de stemming want die zaterdag was het Halloween.

Op 31 oktober was het eindelijk Halloween, in de ochtend hebben we eerst pompoenen uitgeholt en daarna er een gezicht in gesneden, ik moet zeggen voor de eerste keer was het best goed gelukt! In de middag had ik met de exchange student van noorwegen afgesproken en we hebben we snacks voor in de avond gemaakt, zoals vingers, oogballen, spinnen en nog veel meer. Tegen de avond maakten we ons klaar en trokken we ons kostuum aan, zij was de angel en ik was de devil, daarna kon het feest beginnen! Eerst gingen we met zijn 2en bij mij in de wijk trick or treaten, wat opzich best wel awkward was aangezien er alleen maar kleine kinderen rond liepen. Dus nadat we wat snoep hadden gekregen gingen we weer naar huis, om snoep uit te delen vanuit huis aan de kleine kinderen wat heel erg leuk was! Tegen 8 uur haalde Natalie ons op en gingen we naar de Mac Donaldstreet, waar echt mega grote huizen staan en de beste straat is om te gaan trick or treaten. We spraken daar af met onze groep en gingen langs de huizen. Ik kan er kort over zijn het was crazy!! Alle huizen waren versiert met doodshoofden, geesten, spoken, skeletten, graven en ga zo maar door. De hele straat was gevult met mensen en bij elk huis kreeg je niet een klein snoepje, maar nee meteen een hele candybar! Het was echt super leuk om mee te maken en de sfeer was echt goed, iedereen was verkleed en ze draaiden enge muziek. Het was alsof je in een spookhuis was beland, nadat we onze kussensloop vol hadden met snoep gingen we naar een vriend zijn huis en keken we incidious met z’n allen! Halloween is echt een super gaaf, wij moeten dit ook in Nederland hebben!

Na alle gekkigheid van het weekend was het weer tijd voor een weekje school. Het was een week vol met toetsen, projecten en presentaties, maar mijn cijfers zijn nog steeds goed en ik heb nog steeds veel plezier op school. Vrijdags na school gingen we snel naar huis om ons klaar te maken, want we gingen naar Orgeon (de staat boven Californië). Na een autorit van 9 uur kwamen we ‘ s nachts aan op de university of Oregon, we verbleven op de campus in een echt studenten appartement. Aangezien we allemaal moe waren gingen we vroeg naar bed, ofja vroeg… we kamen pas om 2 uur s nachts aan haha. De volgende dag moesten we alweer vroeg klaar staan, want we hadden een college tour. We kregen een rondleiding over de hele campus en zagen de sportvelden, studenten kamers en collegezalen van binnen. Het was echt super leuk, het is zo anders dan hier. In Nederland hebben we een gebouw waar we naar school gaan, maar hier is het net een klein dorp waar iedereen samen is. Na de tour hadden we lunch en liepen we langs de sorority houses en gingen we naar de ducks store, waar ze echt alles met het school logo hadden, je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het daar kopen. Nadat we weer over de campus hebben gelopen gingen we terug naar ons apartement om ons warm aan te kleden want we gingen die avond naar de football game Oregon ducks vs. Cal bears. Het was in een woord geweldig! We zaten naast de student section van beide colleges en de sfeer en spirit was echt zo gaaf,. Ook de football game zelf was super leuk, het is toch heel anders dan op TV en bij de high school. Oregon had met 44-21 gewonnen, dus dat maakte de avond nog beter. Tegen middernacht kwamen we thuis en hebben we nog wat tv gekeken en daarna gingen we slapen. Zondags hebben we rustig aangedaan, we hebben ontbeten en zijn tegen 12 uur richting huis gegaan, na een lange autorit en een aantal tussenstoppen voor koffie kwamen we tegen half 11 weer thuis. Het was echt een geweldig weekend.

Maandags moesten we gewoon weer naar school en die avond startte de try-outs voor basketbal. Iedereen kan komen en proberen om het team te halen, de hele week hadden we try-outs, elke dag 2 uur lang. Vrijdags kregen we allemaal een sms’je of je het gehaald had of niet, dus iedereen was wel zenuwachtig. Ik kreeg een sms’je dat ik het had gehaald maar we wisten nog niet welk team, die avond op de training hoorde ik dat ik het varsity team gehaald had!! Ik was echt super blij, ik had nog nooit basketbal gespeeld en nu heb ik opeens het team gehaald. Ook zaterdags hadden we om 8 uur in de ochtend training en kregen we onze wedstrijd jerseys en ons rooster voor de komende maanden. Verder hebben we dat weekend niet veel gedaan, we hebben een film gekeken op zaterdag en zijn ‘s avonds naar de volleybal wedstrijd geweest. Zondags zijn we gaan winkelen in de mall van San rafeal wat best leuk was, aangezien het nu kouder wordt heb ik meer winterkleding nodig. Was er niet echt op voorbereid, ik de ochtend is het echt super koud maar gelukkig is het overdag nog steeds zo rond de 22 graden dus dat is heerlijk.

Afgelopen week stond ik het teken van basketbal, elke avond hebben we 2 uur training en moeten we ongelovelijk veel rennen. Maar eh dat is goed om wat kilo’s af te vallen na al dat eten haha. Dinsdag hadden we een scrimmage tegen lowerlake high school, we hebben best goed gespeeld, maar ik moet nog wel onwijs veel leren. Vrijdags hadden we onze eerste wedstrijd tegen analy, het ging heel goed en stukken beter dan dinsdag.. Helaas hebben we in de laatste quarter niet genoeg baskets gemaakt en verloren met 34-36, bijna geen verschil. Vandaag heb ik heerlijk uitgeslapen en heb daarna mijn koffer ingepakt, want we gaan morgen op roadtrip!! We vliegen morgen naar Minnesota en gaan de komende week 6 staten bezoeken; Minnesota, Wisconsin, Illinois, Indiana, Michigan en Ohio. We gaan een aantal colleges bezoeken en we gaan naar Chicago. Ook is het komende week thanksgiving en black Friday, ik heb er echt super veel zin in en kan niet wachten!!!

Wel komen er nu moeilijker tijden aan, sinterklaas is weer in het land en de feestdagen komen er aan. Maar ook dit is part of the experiece en ik hoop dat het helemaal goed gaat komen! Ik mis jullie allemaal wel!!

Liefs Maud.

- Exchange is not a trip of a vacation, it's a second life -

Reacties

Reacties

Floor

Topper ben je! Trots op je!

Stephanie

Maud wat mooi om te lezen allemaal! Veel plezier.

Yvonne

Leuk Maud. Zo te zien verveel je je niet ???? leuk om te lezen.
Geniet er maar van meid. Heel veel plezier. Groetjes van ons ????

Yvonne

Euhhh die vraagtekens was een smiley !!!

Pap en mam

Geweldig Maud, je bent een kanjer. Zo fijn dat je nog steeds overal van geniet en dat je zoveel dingen mee maakt. Halloween in Amerika mee maken is toch wel heel gaaf. En dat je nu in het basketbal team zit, dat had je toch nooit verwacht. Gaaf hoor!! Ik zou graag een keertje een wedstrijd van je willen zien. En dan morgen op weg to the roadtrip, WoW wat een ervaring. Ik wens je heel veel plezier en geniet ervan en maak er samen met de fam. Eso een leuke week van. Have fun and enjoy !! Heel veel liefs en kusjes van pap en mam Xxx

Alice

Superrrrrr Maud om te lezen wat je allemaal meemaakt daar. We missen jou ook meisje. Maar wel van blijven genieten hoor voor je 't weet ben je weer thuis. Liefs Alice

Lotte

Wat leuk om te horen dat het het nog steeds naar je zin hebt! Supergoeed dat je in het team zit. Ik mis je al wel een beetje. LOVEYOU xx purk

Anja

Hey Maud! Goed bezig!!! Basketbal wie had dat gedacht van een hockey babe ???? trots op je! Blijf genieten! Xxx Gerard, Anja, Anouk en ilse

Opa en oma

Hoi Maud, blij dat het goed gaat met jou.
Zo te zien heb je het wel naar je zin.
En wat een leuke reis maak je nu met je familie. Je ziet zo nog eens wat. Geniet er lekker van, nog heel veel plezier.
En ook nog veel succes met het basket ballen, leuk dat je dat gaat doen.
Kusjes en liefs van opa en oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active