My year in Santa Rosa, California!

De Amerikaanse high school!

Heyhey,

Er is alweer zoveel gebeurt sinds mijn laatste blog 3 weken geleden, dat ik echt niet weet waar ik moet beginnen. Zondags gingen we naar de Giants baseball game in San Francisco, ze speelden tegen Washington. We gingen met de hele familie naar de wedstrijd wat echt heel gezellig was. Het is niet alleen de game wat leuk was, maar de sfeer is echt geweldig! Gelukkig hebben ze gewonnen met 5-1 (ik was echt verbaast dat ze maar zo weinig punten hadden, aangezien we met ons amateur spel op school altijd boven de 30 ofzo uitkwamen), maar gewonnen is gewonnen toch? Maandags had ik mijn eerste tennistraining, na 2 jaar wou ik het graag weer proberen en maar aangezien ik mijn athletic packet nog niet klaar had moest ik dit nog even regelen voor de tijd. Iedereen moet hier door de dokter gekeurd worden voordat ze mogen sporten en mega veel papieren invullen. Maar dit heb ik voor de training 10 uur 's ochtends nog even gefixt en mocht ik dus mee doen, de meisjes zijn heel erg aardig en de trainingen zijn leuk. We gaan nu kijken wie in het varsity en in het fun team komt.

Woensdag 19 Augustus was dan eindelijk de eerste schooldag, mijn wekker ging om 6 uur af en om kwart over 7 zaten we in de auto ( super chill ) naar school. Ik vond het toch wel spannend, om iedereen te ontmoeten en kijken hoe een echte Amerikaanse school nou echt is. Ik begon in mijn advocacy klas, dat is een soort huiswerk klas, waar we informatie kregen over dit school jaar. Daarna begon het echte rooster, 1. Sport Medicines, 2. Government, 3. Algebra, 4. Reality and Meaning 5. Anatomy, 6. Dance. Dit is mijn rooster voor het hele jaar en zal ook niet veranderen na het semester. Ik vind de klassen erg leuk maar het is ook wel heel erg moeilijk qua taal, gelukkig begrijpen de leraren dit wel. De pauzes bracht ik door met mijn gastzusje, omdat ik nog niet echt mensen had ontmoet. Iedereen is heel erg aardig en geintreseerd maar het valt me wel op dat veel mensen op school niet weten wat er in de rest van de wereld omgaat. Ik krijg veel vragen; Is Nederland een stad in Duitsland? Kennen jullie wel muziek en vertalen ze alles omdat niet iedereen Engels verstaat? Huh je komt toch uit Holland en niet uit the Netherlands? Oh je komt uit holland, hoe is het om in Amsterdam te wonen, dat lijkt me zo gaaf! En ik kreeg nog veel meer van dit soort vragen, ik vind het eigenlijk wel grappig. Na school had ik weer tennis training, we hebben nu elke dag 2 uur training na school en als straks de competitie begint hebben we elke dinsdag en donderdag een wedstrijd.

Ik zit nu alweer bijna 3 weken op school en ik vind het steeds leuker worden. Ik leer steeds meer mensen kennen en de lessen zijn goed te volgen. Algebra was echt lastig aangezien dit wiskunde B is in Nederland en Dance was een kippenhok met eerste jaars. Dit heb ik ingewisseld voor geometry en seramics. Geo is heel erg makkelijk en met seramics gaan we potten bakken, wat echt grappig is. De pauzes breng ik niet meer door met mijn gastzusje, maar met de seniors en de manier van les geven is eigenlijk hetzelfde als in Nederland. We hebben op maandag alle 6 de vakken en op di en do 3 vakken en op wo en vr de andere 3 vakken, waardoor ze 2 uur lang duren. Dit is eigenlijk te lang waardoor het na een uurtje toch wel saai wordt en de concentratie weg valt haha. Ook vind ik de spirit op school echt geweldig, elke vrijdag is er een spirit day met thema en moet je je daarna kleden. Ook hebben we al een echt amerikaanse schooldance ' under the stars ' gehad en iedereen was in neon, dit was echt super vet. Op school hadden we een pepreally om het begin van het schooljaar in te luiden en afgelopen vrijdag de eerste football game. Iedereen was in het groen en we lekekn net kikkers. Maar met alle mensen van school was het super gezellig, helaas hebben we verloren, maar het was een echte amerikaanse experience.

Met tennis gaat het ook goed, we hebben 2 pre season wedstrijden gehad en allebei gewonnen en we hebben afgelopen donderdag onze eerste competitie wedstrijd gehad en ook die hebben we gewonnen. Ik heb het varsity team gehaald (yesss) en ik speel dit seizoen dubbels samen met Tejoni, wat echt heel gezellig is. Ik moet wel zeggen elke dag 2 uur training na school is wel veel, maar hej het is goed voor de kilo's haha.

Ook kan ik het heel goed vinden met mijn gezin, ze zijn echt super aardig en heel erg lief. We doen veel leuke dingen samen en het voelt echt alsof ik part of the family ben. In de weekenden gaan we vaak gezellig met de hele familie wat doen.We zijn naar een park geweest waar we hebben gemidgetgolft en gekart, chillen aan het zwembad en we hebben gewinkeld in San Francisco, ik hou echt van deze stad!!! Ook gaan we in het weekend uiteten of naar familie wat heel leuk is!

Ondertussen ben ik alweer iets langer dan een maand in Amerika, ik heb het nog steeds heel erg naar mijn zin en ik ben echt blij dat ik dit doe. Ik leer echt zoveel van alles! Ook de taal gaat steeds beter en ik heb ondertussen vriendinnen gemaakt. Ik probeer vanaf nu elke 2 weken een blog bij te houden, dus hopen dat dit gaat lukken haha.

- Exchange isn't a year in your life, it is a life in a year -

Liefs uit Amerika,

Maud.

Reacties

Reacties

Pap, mam en Lotte.

Lieve Maud.
Wat een leuk verhaal. Ik hoor het wel, je vermaakt je prima en het gaat ook al aardig goed met je Engels merk ik wel. Je hebt wel drukke weken, maar dat is toch ook wel fijn. En dan die gezellige weekenden, heerlijk hoor. Geniet er nog maar lekker van. Dikke knuffel en kusjes van pap, mam en Lotte.

Lott

Hee maudje leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat. Het is wel een beetje stil in huis zonder jou hoor. Al geshopt hoor ikk ?? Nog veel plezier. xx purk

Pamela Spruijt

Hoi Maud,

Leuk om je blog te lezen! Brings back memories.. Ik ben zelf in 06/07 naar Salem Missouri geweest en woon sinds 2008 in Los Angeles.

Siny Wanschers

Dag Maud,
Fijn zeg dat het je zo goed bevalt, geniet er maar van.
J
Als ik je blog lees dan heb je het best druk maar volgens mij ook wel heel leuk. Ik blijf je graag volgen .
Maud groetjes en blijf genieten.

Esmee

Heey maudiee,
Klinkt allemaal super leuk! Geniet ervan!
Snel weer een keertje skypen!

Xx

Maike

Superleuk om te lezen!:) echt top dat jij en eef het zo leuk hebben, You deserved it!????

Xxxx

Danielle Tukkers

Wauw wat gaaf, leuk om te lezen wat je daar allemaal meemaakt. Geniet ervan.

Lidy van Mourik

wat leuk om je blog te lezen en te horen dat het allemaal goed gaat. Zo te lezen maak je lange dagen en zijn de schooltijden wel langer dan in Nederland. Maar ja dat is niet zo erg als je het zo naar je zin hebt . Fijn dat je bij zo,n lief gezin bent gekomen, maar dat je ook al veel vriendinnen hebt. We vinden het geweldig om je te blijven volgen.
Lieve groet van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active