My year in Santa Rosa, California!

Homecoming!

Hey,

Ondertussen ben ik alweer 2 maanden in amerika en is er weer heel veel gebeurd. Ik heb het nog steeds na mijn zin ondanks alle moeilijke momenten die er zijn. De roze wolk (hoe ze dat noemen) is voorbij en je realiseert nu echt wat het is om zolang van huis te zijn en alles opnieuw moet opbouwen.

Vrijdag 18 september gingen we vroeg naar school aangezien we de senior sunrise hadden, alle seniors kwamen in hun pyjama naar school om te kijken naar de zonsopkomst in de parkinglot. Iedereen zat in of op de auto’s en er was ontbijt en koffie voor iedereen. Het was heel erg gezellig maar helaas ging om 7;50 de schoolbel en moesten we allemaal naar onze klas…. Die avond hadden we een walk a thon met de hele school, het was een soort sponsorloop om geld in te zamelen voor mensen die hun huizen zijn verloren. Op dit moment is er een hele grote bosbrand en 500 gezinnen zijn hun huis kwijt geraakt.. Aangezien het nog steeds rond de 30-35 graden is elke dag, wordt het nog niet veel beter en is het lasitg om een enorme brand te blussen. Samen met Irmelin, de exchange student van Noorwegen ben ik er heen geweest en hebben we 20 rondjes gelopen (9 km) voor het goede doel! Ook waren er veel activiteiten, zoals games en muziek, het was een hele leuke avond!

Zaterdags zijn we naar de mall geweest om de laatste dingen te halen voor homecoming, ik heb eindelijk schoenen gevonden die bij mijn jurk passen en ik heb nog wat sieraden gehaald om het af te maken. Ook zijn we naar een craft store geweest om halloween decoratie te halen en tot mijn grootste verbazing, stond de hele winkel al vol met kerstspullen.. Het is nog maar middel september, maar hej we zijn in Amerika he. Aangezien zondags 40 graden was, hebben we niet veel nuttigs gedaan en maar de hele dag aan het zwembad gelegen. ’ S Avonds heb ik pannekoeken gemaakt en hebben we de film 16 candels gekeken.

Maandag was het dan zover; Spirit week, het begin van de homecoming week. Wat betekend dat er elke dag een ander thema is en je verkleed naar school moet komen. Maandag was het jazzersize day uit the 80’s, iedereen kwam in neon sportkleren naar school. Dinsdag was het ticky tourist day, wat betekende oversized hawaii shirts en witte sokken in sandalen. Woensdag was het western, dit was niet heel erg moeilijk, een geblokte blouse en een hoed. Donderdag prep day, waar iedereen was gekleed als buisness mensen of in college kleding. De spirit op school is echt super leuk, iedereen komt verkleed naar school en niemand schaamt zich ergens voor. Dit moeten we ook in nederland doen haha.

Vrijdag was de laatste dag, het was black out en alle seniors droegen hun senior shirt. We hadden ook een pepreally, dus tijdens advo gingen we allemaal naar de gym en maakte ze de top drie van nominaties van de homecoming king en queen bekend en deden ze een paar games. Ook was er muziek en het was heel gezellig. ’ S Avonds was het tijd voor de homecoming game, ons football team speelde tegen montgomery high school. Ze hadden de laatste 5 jaar niet meer van hun gewonnen dus dat verspelde niet veel goeds. Iedereen was nog steeds helemaal in het zwart en de sfeer was heel erg goed. Wonder boven wonder stonden ze voor in half time en ze speelden super goed! Ook werden de homecoming king en queen bekend gemaakt , deden de cheerleaders hun cheer en was het tijd voor the second half. Na een aantal touchdowns, eindigde de game in 49 – 7, een super goede prestatie na al die jaren, dus het was een groot feest.

Zaterdag was het tijd voor de homecoming dance, ik heb eerst lang uitgeslapen, daarna gezwommen en tegen de middag was het tijd om me klaar te maken voor de dance. Ik ging met een aantal vriendinnen naar alison om ons haar en make-up te doen. We trokken onze jurk aan en of course onze hakken. Nadat we ons klaar hadden gemaakt gingen we met z’n allen, aangezien we allemaal geen date hadden, naar harrison’s huis om foto’s te maken. Hij woont naast een golf course, dus het uitzicht was echt super mooi! We waren met 20 dus het duurde even om alle foto’s te maken, maar het is gelukt. Na de foto’s en hele zere voeten van de hakken, hadden we diner, het was heel lekker en gezellig! Tegen 8 uur maakte we ons klaar en gingen we met z’n allen in auto’s en naar de dance. Homecoming was in de gym van de school en buiten op het plein. Voor de gym stond een gigantische lijn met mensen dus het duurde even om binnen te komen. Toen we eindelijk binnen waren moesten we onze hakken inleveren omdat anders de hele vloer van de gymzaal kapot zal gaan. Dit vonden we allemaal niet zo erg aangezien het een hel is om op hakken te lopen, dus gingen we verder op blote voeten. De dance in de gym was oke, de muziek was niet geweldig en het was pikkedonker, maar buiten was het super leuk. Eigenlijk alle seniors waren buiten aan het dansen en praten. Dus dat maakte alles goed J Na de dance gingen we met dezelfde groep terug naar een restaurant want daar hadden we een reservering voor deserts. Aangezien iedereen weer honger had, werd het diner en desert, maar dit hoort erbij toch? Tegen 1 uur ging ik met ally naar huis, het was een super leuke avond, een hele ervaring.

Op school gaat het steeds beter, maar de klassen zijn nog steeds erg moeilijk en ik moet echt veel leren en hw maken om een goed cijfer te halen. Ik vind het wel jammer dat de lessen 2 uur lang, jaa 2 uur lang duren… Mijn concentratie is na een half uur al weg L Ook tennis gaat goed, we hebben elke dag training en op dinsdag en donderdag een wedstrijd. Maar het seizoen is over 3 weken alweer over, dan ga ik try out’s doen voor basketball, eens kijken wat dat wordt haha.

Wel zijn er echt veel verschillen met nederland; zo lopen er mensen met pyjama’s op school en yogapants en trui. Niemand schaamt zich voor zijn kleding, hoe meer comfortabel hoe beter of ze nemen een dekentje mee in de klas omdat het koud is (het is nog steeds rond de 30 graden, dus niet noodzakelijk denk ik haha). Wel zijn er natuurlijk mensen die normale kleren aanhebben! Ook zijn mensen heel vriendelijk en voer je 50 keer per dag het zelfde gesprek; Hi! ‘’Hello’’ How are you? “I am fine, how are you?” Good, thanks!. Ik vind het wel grappig dat iedereen tegen je praat in de supermarkt, in de mall en eigenlijk overal. Iedereen is afhankelijk van een auto, je komt nergens zonder auto, ze hebben hier wel fietsen, maar eigenlijk niemand gebruikt het. Dus ik mis mijn fietsje wel, ondanks ik niet zo van fietsen hou haha.

Ik mis jullie allemaal wel heel erg, maar ik zie jullie over 8 maandjes weer, de tijd vliegt!!!!

Kusjes uit het nog steeds warme Californie,

Maud.

Maike

??????
Superleuk Maudje

Alice

Geweldig wat jij daar allemaal beleeft zeg. Pfffffffffft en dan lekker 30 graden. Heerlijk van alles genieten want voor je t weet ben je weer ben je weer in ons kkikkerlandje haha.
Wij missen jou ook Maud maar gelukkig blijven we via je reisblog lekker op de hoogte.
liefs Alice

Lotte

Lieve maudje,
Wat een leuk verhaal. Je begint al aardig Engels te praten. Je verleerd het Nederlands toch niet of wel ??
Ik mis jou ook ! Nog effe volhouden en dan kom ik je opzoeken. Loveyou xx purk

Laura

Hey Maud...wat een prachtig mooi verhaal.
Wij missen jou ook hoor, ( Bruins ook trouwens...)maar super dat we op de hoogte blijven. Succes straks met basketbal. Geniet er maar mooi van! Liefs Laura X

mam en pap

Lieve Maud,
Wat een gaaf verhaal weer. Wij vinden dat je het geweldig doet, ondanks dat de "roze wolk" nu voor bij is.
Het echte amerikaanse leventje is nu begonnen. Daar was je er ook voor heen gegaan hé, the american way of life. Geniet van de leuke en mooie dingen die nog op je amerikaanse pad komen, maak er iets moois van. Heel veel liefs en kusjes van Pap en Mam. Xxx

Esmée

Supergaaf Maud! En ik vind t ook superleuk om te volgen wat je allemaal meemaakt! Esmee en Bente vertellen steeds weer wat jij en Eva allemaal voor gekke dingen beleven in die Amerikaanse cultuur daar, haha. Nog veel plezier en heel veel succes met basketbal!

X Esmée

Monique

Hoi maud, leuk om zo op de hoogte blijven van jou wel en wee in Amerika.

Groetjes Rene, Monique , Fleur en Maartje

Karin

Hey Maud, wat leuk om weer een up-date te lezen. Ook alle foto's maar eens bekeken, super hoor, wat maak je wat mee. Wat doen ze daar op school andere dingen dan hier, en ja zo'n leuke week daar kunnen de scholen in Nederland nog wat van leren!
Geniet ervan en ik wacht je nieuwe up-date weer af.
Liefs, Karin en Melle

Siny Wanschers

Zo te horen heb je het daar geweldig nou geniet er van. De foto's zijn ook mooi. Wat wordt daar op school veel georganiseerd en wat moeten jullie vaak andere kleding dragen , wel anders dan in Nederland.
Groetjes.

De buuf

Hoi little buuf,
Wat maak je veel leuke en spannende zaken mee in the USA!! Geweldig!! Leuk om te lezen!! Enjoy!! Xx

Groetjes de Buuf.

Opa en Oma

Lieve Maud
Wat fijn om weer wat van jouw te horen,nog steeds alles
goed.Aan afwisseling geen gebrek.We missen jouw ook,maar je foto's en reisblog maken veel goed.
Veel liefs en kusjes van ons.

Lidy van Mourik

Ik vind het iedere keer weer geweldig om je blogs te lezen. Wat mooi wat je daar allemaal meemaakt en die reizen die je daar maakt met de hele familie. Zo zie je nog eens wat, waar wij alleen maar van dromen. Nu alweer bezig met de volgende reis, geweldig. We zijn alweer benieuwd naar je volgende belevenissen.
Veel liefs
Lidy